centraal_station_schemer.jpg

News 2017

Vorige maand November Volgende maand
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Rotterdam, een merk waar je van kunt leren

27 MAART

Rotterdam is niet onopgemerkt gebleven in binnen- en buitenlandse media. The New York Times vindt de skyline de modernste van Nederland, de Rough Guides roemt de Markthal en CNN noemt de havenstad the new capital of cool. Rotterdam is meer dan een populaire stad, het is een sterk merk.

2709luxmarktbewerkt5.jpg


Rotterdam lijkt opeens een must see in Nederland. Maar zo plotseling is dit niet, als je bedenkt dat hier een lange periode van keihard werken aan vooraf ging. Net als bij het stevig neerzetten van een merk ligt aan de basis van de huidige populariteit van Rotterdam toekomstgericht denken.

Na de oorlog koos Rotterdam er bewust voor om de oude binnenstad modern te herbouwen, met oog op de toekomst. Ook de laatste decennia investeerde de stad in iconische gebouwen als de Markthal en het nieuwe Centraal Station. Ook gaf het nieuwe culturele en culinaire initiatieven een kans. Het draait dus niet alleen om goede marketing, je moet een aantrekkelijk en doordacht product verkopen aan de consument.

Succes komt dus niet zomaar aanwaaien, het is belangrijk een lange termijn bril op te zetten. Te (durven) investeren in het merk of product. Vergeet ook niet dat je product nooit af is! Want een hype rondom een gebouw is vergankelijk, net als de populariteit van een wijnregio, of gevestigd foodmerk. Wij houden daarom in 2017 de Rotterdamse mentaliteit in het achterhoofd: blijf vernieuwen!