IMG_9380.jpg

News 2018

Vorige maand Mei Volgende maand
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Simone a Soif! De eerste hydrolade op de Nederlandse markt

05 APRIL

De dorst lessen met bloemen, groenten & fruit? Dat is wat – de van origine Belgische afkomst - Simone a Soif! vanaf dit voorjaar ook in Nederland doet.

assorti2.jpg

Na een succes in België, met een productie van ruim 70.000 liter in 2017, brengt Simone a Soif! de hydrolade nu ook naar Nederland. De 100% natuurlijke, biologische en suikerarme hydrolade biedt nét dat beetje meer fun dan een glas mineraalwater.
 

Wat is een hydrolade?
Hydrolade is een alternatief voor chemische frisdrank of zoete sapjes. Op ieder gewenst moment van de dag is de hydrolade geschikt. Het is een drank die bestaat uit water, plantenstoom (hydrolaat) en echte seizoensvruchten en -groenten, zónder concentraten. Dat is waarom de kleur en de smaak van fles tot fles kunnen verschillen. Hydrolatie ontstaat door de distillatie van planten tot waterdamp.

De vier onderstaande stappen van de hydrolatie bij Simone a Soif! zorgen voor een verrassend resultaat:

  1. Planten, fruit of groenten naar keuze worden in water ondergedompeld en vervolgens opgewarmd.
  2. Daaruit ontstaat een waterdamp die de smaken en de geuren van de gekozen ingrediënten bevat.
  3. De waterdamp stijgt op en wordt vervolgens door koud stromend water afgekoeld en opgevangen.
  4. Deze vloeistof wordt gebotteld et voilà, Simone a Soif! is klaar om de dorst te lessen.
 

Waarom Simone a Soif!?
De keuze voor de merknaam ontstond bij toeval, de Vlaamse oprichtster Agnès Bonford vroeg tijdens het experimenteren met smaken, haar buurvrouw Simone om hulp. Het 80-jarige omaatje stapte met een stralend gezicht naar binnen en Agnès zag alles om haar heen waar de nieuwe drank voor stond: genie­ten van het leven, zonder zorgen en zonder franjes. Simone had zo’n dorst dat nóg voor Agnès kon vertellen welke smaak ze voor zich had, het glas al leegdronken had. Simone’s dorst was gelest en Simone a Soif! geboren.

Fruits, plants & no bullshit!
De nieuwe drank is puur natuur. Er wordt niets extra’s toegevoegd. Geen suiker, geen zoetstoffen en al helemaal geen bewaarmiddelen, kleuradditieven of aroma’s, zelfs niet de zogenaamd ‘natuurlijke’. 

Simone a Soif! respecteert de mens én de natuur. Om hun ecologische voetstap te minimaliseren werken ze daarom alleen met lokale producten in België. Dat betekent dat ze zoveel mogelijk hydrolade produceren, zolang de oogst en kwaliteit het toelaat. Hierdoor komt het weleens voor dat sommige smaken niet het hele jaar door beschikbaar zijn.

Het assortiment
Momenteel bestaat het assortiment van Simone a Soif! uit vier smaken. Alle flesjes bevatten 330 ml  en slechts 12 tot 18 kcal per 100 ml:

Komkommer & munt: De meest caloriearme hydrolade in het assortiment. Bestaat uit water, appel, komkommer, munt, rozemarijn en citroen. De munt geeft de drank extra frisheid. De productie loopt van april t/m augustus.

Aardbei & melisse: bestaat uit water, appel, aardbei, melisse, es, wilde peen en citroen. Melisse staat bekend om zijn rustgevende werking en smaakt en ruikt naar citroenen. De productie loopt van begin mei t/m juli.

Appel & geranium: deze variant is het seizoen door het langst beschikbaar. Bestaat uit water, appel, geranium en citroen. De geraniums zorgen voor een rozengeur en een zoetzure afdronk. De productie loopt van september t/m juni.

Peer & strobloem: dit is de meest zoete variant en bestaat uit water, peer, strobloem en rozemarijn. De productie loopt van september t/m januari.

De distributie van Simone a Soif! loopt via Natudis en het assortiment is nu verkrijgbaar in enkele horeca aangelegenheden en via winkels, zoals G&W De Grutterij en De Ieme Natuurvoeding.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Over Simone a Soif!
Simone a Soif! wil op een natuurlijke, milieu- en mensvriendelijke manier een gezond en suikervrij drankje aanbieden. Agnès Bonfond en haar team laten zien en haar team laten zien dat lekker en gezond prima hand-in-hand gaan. Zij bieden met de nieuwe hydrolade een totaal nieuwe drank op de Nederlandse limonademarkt.

Noot voor redactie, niet voor publicatie:
Neem voor aanvullende persvragen en/of beeldmateriaal contact op met TOT Public Relations
• Melanie de Bruin • T: 010 22 11 311 • E: melanie@totpr.nl