Vive l'Alsace campagnebeeld.png

News 2017

Vorige maand November Volgende maand
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Wijnkoperij Henri Bloem Breda wint de winkelactie ‘Vive l’Alsace’

01 JUNI

Wijnkoperij Henri Bloem Breda verovert de eerste plek van de winkelactie ‘Vive l’Alsace’. Op een mooie tweede en derde plaats zijn Wijnkoperij van Bilsen uit Tilburg en Bosman Wijnkopers in Den Haag geëindigd. 

Henri Bloem Breda.jpg

Sharon van Lokhorst van Winelife en Ronald de Groot van Perswijn bezochten de top 3. Tijdens deze feestelijke tour in Alsace stijl zijn alle 3 de winnaars tot Alsace Ambassadeur bekroond.

Henri Bloem Breda

De winnaar wist met een eigen twist de regio duidelijk naar een hoger niveau te tillen; naast hun uitgebreide assortiment Alsace wijnen organiseerden zij Alsace diners met asperges, een Franse avond met chansons, Franse film, proeverij én een meet & greet met de wijnmaker.

Eigenaar Tom Leussink zit midden in een Alsace hoogseizoen: “We verkopen heel veel Alsace wijnen bij de asperges, voornamelijk Pinot Blanc, maar er zijn ook liefhebbers van Pinot Gris of Gewurztraminer.” Hij is groot liefhebber van de Alsace wijnregio: “Ik ben twee keer in de Alsace geweest. Ik vind het een van de mooiste gebieden van Frankrijk qua cultuur, gastvrijheid en gastronomie.”

Vive l’Alsace actie
Vins d’Alsace daagde 40 wijnspeciaalzaken verspreid door het land uit om hun Alsace wijnen op originele wijze uit te lichten.

Inzendingen
Wijnspeciaalzaken brachten met behulp van het toegestuurde promotiemateriaal en hun eigen creativiteit de Alsace wijnen uit hun assortiment onder de aandacht van hun klanten. Authentieke thema’s in een modern jasje is waar het bij de meeste activiteiten om draait.